مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مالی، معاملاتی، مالیاتی، محاسباتی و رهنمودهای حسابداری بمنظور تطبیق عملیات مالی با مقررات و مصوبات و استانداردهای پذیرفته شده حسابداری .
تهیه و تدوین آئین نامه مالی و معاملاتی و دستورالعملهای اجرایی آن و نظارت بر حسن اجرای آنها .
تطبیق عملیات مالی با مقررات و مصوبات و استانداردهای پذیرفته شده حسابداری .
ثبت بموقع عملیات مالی و دفاتر قانونی، نگهداری حسابها، رسیدگی و طبقه بندی و تلخیص آنها بمنظور ارائه اطلاعات مورد نیاز مراجع ذیربط .
ثبت و نگهداری حسابهای شعب استانی .
نظارت بر فرآیند تخصیص منابع و انجام هزینه های جاری و سرمایه ای شعب استانی .
مشاركت در تهیه و تنظیم بودجه سالیانه شركت و كنترل نحوه اجرای آن .
تهیه و تنظیم صورتهای مالی، اظهار نامه مالیاتی، گزارش عملكرد هیأت مدیره به مجمع عمومی، تأییدیه مدیران و گزارشات تحلیلی از وضعیت حسابها و نسبتهای مالی .
تهیه صورتهای مالی تلفیقی و یادداشتهای پیوست آن و انجام هماهنگیهای لازم با شركتهای زیرمجموعه در این خصوص .
نظارت بر جریان كنترل وجوه نقد، وصول مطالبات و پرداخت بموقع دیون و تعهدات .
انجام امور مربوط به محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای كاركنان .
نظارت بر فرآیند تنظیم و اجرای قراردادها و اسناد تعهدآور از نظر رعایت قوانین، مقررات و مصوبات .
مشاركت در خصوص استاندارد سازی و استقرار نظام مالی مورد نیاز بمنظور ایجاد وحدت رویه در سطح شركتها .
نگهداری حساب اموال، تنخواه گردانها، علی الحساب، پیش پرداختها و … و اعمال كنترلهای لازم .
انجام هماهنگیهای لازم با مراجع ذی ربط درخصوص حل و فصل مسائل مالی و مالیاتی .
برقراری ارتباط با واحدهای سازمانی ذیربط در شركتهای زیرمجموعه به منظور انجام وظایف محوله .
انجام سایر وظایف محوله برحسب ارجاع از سوی مقام مافوق .